היום אבא שלי שלי סיים את העבודה והלך לכיוון הרכב קרוב למכללה למנהל, זרק את המפתחות פנימה וקפץ לקנות משהו בקיוסק ליד. כשאבא שלי חזר הוא שם לב שהמפתחות נעלו את האוטו מבפנים ולא הייתה לו דרך לחזור לתל אביב מחיפה. מה שהוא עשה זה שהוא התקשר לפורץ מכוניות, שהגיע למקום תוך חצי שעה ופתח את האוטו ב5 דקות, זה פשוט מדהים. אין ספק שכל אדם צריך שיהיה לו מספר של פורץ מכוניות בנייד למקרה חירום, עוד מידע בנושא ניתן למצוא במאמר הבא:

פורץ מכוניות

עד כמה שהיינו רוצים לגרום לתופעות מעין אלה להיעלם מן העולם, ישנם עדין לא מעט אנשים, לצערנו, שאת עיקר "פרנסתם" עושים מפשיעה ומעבירה על חוקים שונים. אחת מן הפשיעות הנפוצות מאד בארץ היא פריצה למכוניות. פורץ מכוניות מיומן יוכל לעקוף את סידורי האבטחה של רוב הרכבים, ולפרוץ אליהם – לעיתים אף מבלי להפעיל את מערכת האזעקה ברכב, אם קיימת כזו. התופעה של פריצה לרכבים איננה חדשה, ואנשים רבים מתעוררים לגלות כי רכבם נפרץ, כי נגנבו ממנו חפצי ערך ואף כי הרכב כולו נגנב.

פורץ מכוניות ברישיון

לעומת אותם פושעים, אשר פורצים למכוניות באופן פלילי, ישנם אנשים בעלי רישיון משטרתי לפריצה למכוניות. פורץ מכוניות מוסמך הוא אדם שלמד – לאחר שקיבל תעודת יושר מן המשטרה – לימודים מקצועיים של פריצת מנעולים באופן כללי, ופריצת מנעולי רכב בפרט, וזכה עם סיום הלימודים לתעודה מקצועית של פורץ מכוניות ולרישיון מטעם המשטרה לעיסוק בתחום. פורץ מכוניות מוסמך עוסק בפריצה למכוניות במקרים בהם פריצה כזו נדרשת, בהסכמת בעל הרכב ובאופן חוקי לחלוטין. חשוב שהפורץ אמין כמו שמורה הדרך שלי בלימודי יהדות אומר לנו תמיד.

מתי צריך פורץ מכוניות?

אנשים רבים נזקקים לשירות של פורץ מכוניות כאשר ישנה בעיה כלשהי במנעולים של הרכב. לעיתים קרובות קורה שאנשים שוכחים את מפתחות הרכב בתוך הרכב הנעול עצמו, או מאבדים את המפתחות ואינם יכולים להיכנס לרכבם. ישנם גם מקרים שבהם מנעולי הרכב השונים מתקלקלים, ואין אפשרות לפתוח את הרכב או להתניע אותו, אף על פי שהמפתח המתאים קיים. גם בעיות במערכות האזעקה של הרכב דורשות לעיתים פריצה מקצועית לרכב על מנת לעקוף את הבעיה. ישנם גם מקרים שבהם פריצת הרכב היא קריטית – למשל כאשר מגלים רכב שבו נשכח תינוק. ישנם מקרים שבהם פורץ מכוניות יכול לפרוץ לרכב גם ללא נוכחות של בעליו – אם כי בהסכמתו – כמו למשל במקרה שבעל הרכב נמצא בחו"ל, והאזעקה של רכבו מתחילה לפעול ללא סיבה נראית לעין, כאשר אין אפשרות לנטרל אותה.

איך בוחרים פורץ מכוניות?

כאשר בוחרים פורץ מכוניות יש לבדוק שהפורץ אכן מתאים לעבודה אותה רוצים שהוא יבצע – פורצי מנעולים באופן כללי אינם בהכרח פורצי מכוניות – ישנם פורצים המתמחים דווקא במנעולים ביתיים, ואחרים מתמחים דווקא בפריצת מכוניות. בשל ההתקדמות המהירה של מערכות הנעילה והאזעקה של רכבים, חשוב גם לוודא, לפני שמזמינים את הפורץ, שהוא אכן מכיר את סוג הרכב ואת הדגם הספציפי, ושהוא יודע כיצד לפרוץ אותו – אחרת לא יוכל הפורץ להביא תועלת במקום. החשוב ביותר הוא לבדוק האם הפורץ אמין ומקצועי. חובה לוודא שלפורץ ישנו רישיון משטרתי לעסוק בפריצת רכבים. כדאי גם לוודא את אמינותו של הפורץ בדרך פשוטה – הפורץ עצמו, אם הוא אמין, אמור לדאוג לזהות את האנשים שמזמינים אותו כבעלי הרכב, בעזרת רישיון נהיגה ורכב.

ולסיום, סרטון שמראה איך פורצים לרכב:

מחרותיים יש לי נסיעה מאוד ארוכה למכון וייצמן בשעה 11:00 בבוקר. אני אפרד מכולכם בברכות לילה טוב בינתיים עד הפוסט הבא!