אבן טבעית היא אבן איכותית מאוד שמקורה מן השם " טבע " , אבן שאנחנו בני האדם חוצבים אותה בטבע הפתוח. קבל מידע על גימור- מכון התקנים הישראלי אודות מכון התקנים יהלום התקווה, הידוע הוא האמין כי מקורו בודו מהמכרה במאה השבע עשרה . הוא אמר כי הסוחר הצרפתי ז'אן בטיסט רכשה אבן הסגולה הכחולה הזה יוצא דופן מעבדה בין השנים ו . לאחר מכן הוא מכר אותו למלך לואי של צרפת בשנת שבו לאחר מכן נודע בשם "שיש הכחול הצרפתית " .

יהלום כחול שובה את זה אז עבר דרך ידיו של ניקו לא פוקה , נסיכת דה ומלכת מארי אנטואנט . עד שנת הוא נגנב במהלך הביזה של תכשיטי הכתר הצרפתים במהלךהמהפכה. זה לא פני השטח עד , שבונראה היה שחתך מחדש . לאחר מכן הוא נרכש על ידי המלך של אנגליה, הדיווחים מצביעים על כך שבגלל החובות העצומים המלכים שהיהלום נמכר בערוצים פרטיים להנרי פיליפ מקווה בשנת שםיהלום התקווה .

יהלום התקווה לאחר מכן שינה באופן קבוע את ידי עד שנת הארי וינסטון היהלומים תרמו לארגון המוזיאון הלאומי למדע להיסטוריה של טבע . שם הוא נשאר על מסך היום. במוזיאון היהלומים נמצא 42 קראט ויש לושווי מוערך של 250 מיליון דולרים. לאחרהמונה ליזה , זה הואיצירות האמנות הפופולריות ביותר השנייהבעולם.

על אבן טבעית יקרה בעולם

הכוכב של הודו 200 קראט מסיבי והוא כוכב ספיר כמעט ללא רבב ונמצא טבע. אבן זו , כמו כל כוכבים האחרים היא ספיר עם חזית בצורה כיפה . אבל בניגוד לספיר כוכבים אחרים, מופיעים חד קרן ששת הכוכבים משני צידי האבן. האבן נחתכה במומחיות , עם הכוכב בדיוק במרכזה שלפנים בצורה כיפה .

כוכב הודו היה ממוקש ולחתוך בסרי לנקה לפני כ 200 שנים. סרי לנקה כבר מפורסם זה ג ` אבני חן מאז ימיו של שלמה המלךבמאה ה -10 לפני הספירה . השם שניתן על ידי מטיילים ערביםלסרי לנקה היה מה שאומר שארץ של אבני אודם . סרי לנקה עדיין מייצרת מגוון מדהים של אבני חן כולל תרשיש, אבני אודם הכוכבים טופז, כוכב ספיר,ועוד רבים אחרים.

בשנת 1800 , איש כספים מוצלחים בשם את כוכב הודו למוזיאון האמריקאי להיסטוריה של טבע במנהטן. שם הוא נשאר עד היום. בשנת ולא בפז יחד עם שלושה אבני חן מפורסם אחר,יהלומי הנשר ,אבן טבעית היא אבן איכותית מאוד כוכב אודם הספיר נגנבו מהמוזיאון. השוד בוצע על ידי ג'ק , שגם קיבל עונש מאסר של שלוש שנים לפשע. כוכב הודו מאוחר יותר התאושש בארונית בתחנת אוטובוס מיאמי . נשר היהלומים מעולם לא התאושש.

מה חשוב לדעת על שיש

יהלום קולינן הוא היהלום הגדול ביותר שנמצא. שקלול 233 קראט ( אורכו כ 4 סנטימטרים ) , נמצאו בפרטוריה , דרום אפריקה בשנת 1980 על ידי תומאס . יהלום קולינן נחתך לתשע אבן גדול הוא בנים קטנות יותר 89. הגדול ביותר של יהלומים אלה נודעו בשם קולינן 1 אוהכוכב הגדול של אפריקה.

הכוכב של אפריקה היה פנים לצורת אגסומשקלים 530.2 קראט . זה חלק שלהשרביט המלכותי ונשארבמגדל של לונדון , היו ניתן לראות אותו יחד עם תכשיטי הכתר האחרים. יש לושווי מוערך של 400 מיליון דולרים .

איכות אבן טבעית מול שיש יוקרתי

במכרות קימברלי בדרום אפריקה. לפני שחותך את האבן במשקל 567 קראט ויש לו צבע צהוב כנרת יפה. הוא נחשב לאחד מהיהלומים הצהובים הגדולים בעולם והיא נרכשה על ידיניו יורק הצורפת צ'ארלס . לאחר מכן הוא נתן את היהלום לג'ורג' פרדריק קונץ בפריז כדי לחתוך את זה . שיש הוא אמר כי הוא למד את האבן למשך שנה אחת לפני שחותך אותו . היהלום לחתוך זה נותן סך של 90 היבטים , בכתר בתוספת השולחן . היהלום הוא גבוה בקרינה ושומר אותו  צבע גם באור מלאכותי. יש לוערך משוער של מעל מיליון דולרים .