המצבר הוא אחד מהחלקים החשובים ביותר בהפעלה של כל מכונית. תפקידו העיקרי הוא גרימת יכולת ההנעה של הרכב ואספקת חשמל לכל המערכות החשמליות. כאשר המצבר "מרוקן" ואינו פעיל – לרכב אין אספקת חשמל ולכן לא ניתן גם להניע אותו ולנסוע איתו.

מצבר חדש מספיק בדרך כלל לפעילות של 2-4 שנים. פעילות המנוע ממשיכה להטעין את המצבר בזמן הנסיעה. המצבר יכול להתרוקן אם צריכת החשמל של הרכב ממשיכה כאשר המנוע אינו פועל. לכן במקרים שבהם פנסי המכונית דולקים והמנוע כבוי, המצבר יכול להתרוקן ואז יש צורך להטעין אותו מחדש על מנת להניע את המנוע.

אילו מצברים נפוצים קיימים בשוק:

    • מצבר עופרת. מצברי העופרת הם נפוצים ביותר בשוק המכוניות. אופן הפעולה של מצבר זה הוא על בסיס הטענה כימית שבה לוחות המצבר טעונים באופן מלא. לאחר ההטענה הכימית ממלאים את המצבר באלקטרוליטים שגורמים למתח בין הקוטב החשמלי השלילי לקוטב החשמלי החיובי. למעשה, במשך הזמן יכולת ההטענה של מצבר מסוג עופרת יורדת, והוא כבר לא יגיע לרמה המקסימלית של הטעינה החשמלית (כפי שהייתה לאחר ההטענה הכימית הראשונית). מומלץ לבצע טיפול לסוג המצברים האלה פעמיים בשנה, כדי להבטיח את העמידות שלהם לאורך זמן. אם המצבר מתרוקן לאחר תקופה של חוסר שימוש, קשה להשמיש אותו שוב מפני שהלוחות שלו עוברים שינוי וכבר לא ניתן להטעין אותם שוב כמו בתחילה.

    • מצבר ג'ל. מצברי ג'ל הם חדשים יחסית בשוק ועדיין זוכים לפופולריות מעטה יחסית. מדובר במצברים שלא צריך לבצע להם טיפולים תקופתיים והם מכונים כך מפני שהחומצה במצבר היא במצב דמוי ג'לי. מצברי ג'ל הם ידידותיים יותר לסביבה מאחר והם אינם פולטים כלל גזים לאוויר. הם גם עמידים יותר בפני זעזועים ומסוגלים להתמודד טוב יותר עם שינויים בלחצים.

    • מצבר Stop Start. מצברים אלה הם מצברים חכמים שיודעים לזהות מצב שבו האוטו מונע אך עומד במקום. במקרים אלו הם מכבים את המנוע באופן אוטומטי ומניעים אותו מחדש כאשר הנהג לוחץ על דוושת הגז במטרה לחזור לנסיעה. מצבים אלו קורים כאשר האוטו עומד ברמזור אדום או בפקק תנועה, למשל. תפקוד זה עוזר לשמור על הסביבה וכן חוסך משאבים של צריכת הדלק.

סיכום – מצברים

המצבר הוא רכיב חשוב מאוד בכל רכב. אם המצבר הוא מצבר עופרת, יש לדאוג לתחזוקה השוטפת שלו על מנת שיישאר פעיל לאורך זמן. ישנם גם מצברים מתקדמים יותר בשוק, כמו מצברי הג'ל, שהם ידידותיים יותר לסביבה ועמידים מאוד. מצברי ה-Stop & Start שימושיים מאוד בנסיעות עירוניות שכוללות עמידה ברמזורים וכן בזמן עמידה בפקקים.

כדי לדעת מהו המצבר המתאים ביותר עבורכם, כדאי להתייעץ עם מכונאי רכב מוסמכים שיוכלו לספק המלצה על סמך דפוסי הנהיגה שלכם וסוג הרכב שברשותכם.

לירון מצברים טלפון

מעוניינים לקנות מצבר חדש לרכב עד הבית שלכם? בעיקר אם אתם מתגוררים האזור מרכז הארץ אתר IDM מצברים עדכן על אזורי השירות שבו הם מספקים שירות מצבר עד הבית, בין אם זה מצבר עופרת, ג'ל או WHATEVER , הם יוכלו לסייע לכם בהחלפת מצבר עד הבית בקלות ובמהירות.

כתיבת תגובה